vrijdag 30 november 2012

Platenbak

De woensdagnamiddag staat helemaal in het teken van de muziekschool. Op de hoofdzetel van het conservatorium in Brugge heb ik in de namiddag mijn les instrument bij mijn gitaarleerkracht. Daarna heb ik aan de andere kant van de stad, in een wijkafdeling, samenspel gitaar (als in met 10 gitaren proberen op hetzelfde moment in te vallen en toch iets anders te spelen). Tussen beide lessen heb ik net voldoende tijd om in de Langestraat een tweedehands platenzaak (Den Elder, ze verkopen er ook tweedehands boeken) binnen te stappen.


The Kinks - The Best Of
LLoyd Cole And The Commotions - 1984-1989
Peter Gabriel - Plays Live
Bob Dylan - Desire

Moeilijk natuurlijk! Heel moeilijk om niet elke te keer te gaan snuisteren in de platenbakken en met een nieuwe vangst (veelal gaat het om jeugdsentiment ter waarde van 5 Euro het stuk) huiswaarts te keren.

10 opmerkingen:

  1. De aanvoer in 'Den Elder' blijft groot, Storm, en voor de centen moet je 't niet laten...
    Lie(f)s.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Niet verkeerd die platenbak, zeker als je nog een echte platenspeler hebt.
    Fijn weekend hé..!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat lijkt het al lang geleden dat ik zelf nog vaak platen draaide.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ik begrijp jou volop, Storm
    Ik vermijd dan liever die zaken... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat is een drukke maar leuke namiddag. Voor de prijs moet je het niet laten. Veel plezier ermee.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lloyd Cole, ik heb dat in de tijd grijs gedraaid en meegekweeld, ongelooflijk :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oei, ik heb geen platenspeler meer, jij wel dan?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dag Storm...
    Hier scheiden, hélaas, onze wegen... Door een pc-crash ben ik je rss kwijt, en op eeentje van je nieuwe lukt het niet me te abonneren...
    LIe(f)s.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. spijtig dat je de draad met het loggen blijkbaar verloren hebt, Storm
    In elk geval, ik wens je nog een fijn en gelukkig 2013 toe!

    BeantwoordenVerwijderen