donderdag 8 november 2012

Lijstje! Muziek

Lang geleden dat ik nog eens een lijstje publiceerde! Veel te lang geleden dat ik mijn Boekenrek en CD-rek hier links onder nog eens aanpastte. Hoog tijd dus voor een lijstje.

Laten we beginnen met de aangeschafte muziek van het voorbije jaar. Ik verschiet zelf eigenlijk een beetj van de lengte ervan.




Sinds de platenspeler de laatste maand dus elpee's gekocht (meestal met CD of downloadcode erbij):

Pearl Jam – The Broadcasts 1992 [EP]
The Black Keys - Chulahoma: The Songs Of Junior Kimbrough [EP]
Calexico - Feast Of Wire [EP]
Sebadoh - Bakesale Deluxe Edition [EP]
Lianne La Havas - Is Your Love Big Enough? [EP]
Dan Auerbach - Keep It Hid [EP]

Cd's:

Ben Howard- Every Kingdom
Calexico - Selections from Road Atlas 1998-2011
Raymond Van Het Groenewoud - De Laatste Rit
Rush - Retrospective I (1974-1980)
Bon Iver - Bon Iver
Jack White - Blunderbuss
Het Zesde Metaal - Ploegsteert
Het Zesde Metaal - Akattements
The White Stripes - Elephant
The National - High Violet
Nick Drake - Way To Blue (An Introduction To Nick Drake)
John Lennon - Working Class Hero
Dinosaur Jr - Farm
Wovenhand - The Threshingfloor
Richard Hawley - Truelove's Gutter
Eddie Vedder - Ukulele Songs
Beirut - The Rip Tide
Mark Lanegan Band - Blues Funeral
Wilco - The Whole Love
Ben Harper - Give Till It's Gone
The Civil Wars - Barton Hollow
The Gaslight Anthem - American Slang
The Gaslight Anthem - The '59 Sound
William Fitzsimmons - Goodnight
The Black Keys - El Camino
Kasabian - West Ryder Pauper Lunatic Asylum
Kasabian - Kasabian
James Vincent McMorrow - Early In the Morning
Angus & Julia Stone - A Book Like This
The Pretenders - The Singles
Paul Simon - Graceland
The Tallest Man On Earth - The Wild Hunt
William Fitzsimmons - The Sparrow and the Crow
Foo Fighters - Echoes, Silence, Patience & Grace
Midlake - The Courage Of Others
Foo Fighters - In Your Honor
Bruce Springsteen -The River
Damien Rice - 9

5 opmerkingen:

  1. Er zit heel wat moois tussen: Mark Lanegan (één van de beste albums van dit jaar), Black Keys, The Tallest Man On Earth, Midlake, William Fitzsimmons,...
    Van The Civil Wars was ik niet zo tevreden eigenlijk. Hun single "I've got this friend" vond ik echt heel leuk en ik keek uit naar het album, maar dat viel me toch wat tegen... Hoe vind jij het?
    De nieuwe van Wovenhand (The Laughing Stalk) vind ik nog beter dan The Threshingfloor. Die nieuwe is overigens geproduced door Alex Hacke (één van de leden van Einstürzende Neubauten, de band van Bad Seed Blixa Bargeld).

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lijst(je), Storm ?
    Een hele dag heb je nodig om ze allemaal te beluisteren !
    Lie(f)s.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat is een ferme lijst ! Allemaal dit jaar gekocht ? Ik denk dat mijn hele collectie niet zo groot is. ;-)
    Veel luisterplezier !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. amai, da's wel een serieuze oogst, Storm!
    Boeiende namen, artiesten waar ik ook wel nog iets van in mijn collectie wil. En geen enkele titel heb ik hiervan. Van Rush heb ik wel "Moving Pictures" in elpeeversie, schitterend album! Helaas is het beluisteren van een elpee tegenwoordig een omslachtig gedoe hier, en dus komt het er niet vaak meer van. Misschien toch maar eens overwegen om die elpees te digitaliseren...

    BeantwoordenVerwijderen