zaterdag 25 juni 2011

William Fitzsimmons. Een pareltje.

Maandag op het werk kreeg ik rond 19 uur nog een sms-je van C, een vriend uit een ver verleden 'from my hometown' in het verre Pajottenland. Of ik geen zin had om die avond mee te gaan naar Les Nuits Botanique. William Fitzsimmons speelde die avond. Natuurlijk had ik zin, maar helaas moest ik die avond werken en kon ik pas rond 22 uur in Brussel. Ook het feit dat ik ook 's anderendaags moest werken, hielp niet echt.



Daarbij ik kende die William Fitzsimmons niet echt... Schaam op mij blijkbaar.



Ik ben dan maar wat gaan googelen. Wat is dat toch gemakkelijk al die multimediatoestanden.

Dus eerst wat lopen snuisteren op Myspace: http://www.myspace.com/williamfitzsimmons. Dan op het werk wat zitten luisteren naar Last fm.
En ook terwijl ik dit aan schrijven staat de William Fitzsimmons Mix (55 liedjes) van You tube op. Ik kan er voorlopig maar niet genoeg van krijgen.

(Euch, ik krijg hier net de hint van de huisgenoten dat ik de koptelefoon moet opzetten)

Mooi. Echt heel mooi. Een beetje veel melancholisch. De mens in kwestie is helemaal geen vrolijke frans. Het zijn allemaal liedjes over triestige dingen of met een depri ondertoon. Maar toch wordt je niet down van de muziek, daarvoor klinkt het te speels.
Ideale muziek om de volgense met de iPod in de hangmat te gaan liggen wegsoezen en dromen van de nabije vakantiestemmingen ......

Merci C.
Het optreden bleek echt goed geweest te zijn. Blijkbaar aangename mens die William Fitzsimmons. Toch wel spijt dus dat ik niet op tijd in Brussel kon geraken.

Nog een tip: So this is goodbye! (neen, het is niet enkel gitaargetokkel, neen!)

3 opmerkingen:

  1. luisterde beide nummers die je noemde; parels! amai nog niet!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ook even meegeluisterd met je, Storm !
    Lie(f)s.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Pff, adembenemend mooi, Storm!! Kende hem ook niet, maar zo blij dat je hem hebt voorgesteld! Ga op dezelfde speurtocht als jij.. benieuwd wat voor pareltjes dat gaat opleveren.. DANK!!! :D

    BeantwoordenVerwijderen