vrijdag 1 april 2011

Terug van weggeweest!

Maandag, toen ik nog niet ziek was that is, moest ik nog eens in de studenstad zijn. Ik heb er jaren gestudeerd en nadien nog jaren gewoond. Het is altijd leuk om nog eens terug te keren (ook al is het dan om te werken). Nu om het aangename aan het minder aangename te koppelen, zorg ik er altijd voor wat te vroeg te zijn. Kwestie van nog eens te kunnen rondlopen.

De laatste keren heb ik altijd geluk gehad met het weer en zat er telkens wel een terrasje in. Waar anders dan op d' Oude Markt in Leuven kan je beter zijn om te terrassen. De markt is als het ware één groot terras.


En dan keer ik telkens terug naar mijn vaste stek van vroeger; Café Metropole. De Metropole is een café naar mijn hart. Een café zoals een café moet zijn. Wat kunstzinnig maar toch niet arty-farty, hout maar niet teveel, gezellig maar niet teveel kitch, goed terras, lekkere spaghetti met veel "heryére", cider van het vat,...
Ik heb daar mijn lievelingsgerecht, tagliatelli met spinazie en spekjes, leren eten. Dat is hier ten huize Storm ondertussen een klassieker geworden. Ook bij de kids (Sorry Lilith) 'gastn' ofte 'kinders' (is dat beter ofte hipper?) is het ondertussen een populair wintergerecht geworden.

Maandag had ik helaas niet genoeg tijd voor een spaghetti of tagliatelli, maar wel om nog snel 30 minuten te genieten van mijn boek inn het zonnetje op het terras van de Metropole met een lekkere koffie verkeerd. Zalig was dat!


Nadien ging het snel bergaf. 's Avonds een uur file op de Brusselse ring (om 22U30 begot!). En het ging van kwaad naar erger, 's anderedaags koorts, keelpijn, mottig  en drie dagen als een vod in de lappenmand

3 opmerkingen:

  1. Maar je bent terug beter! Leuk zo genieten! Welk boek? :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @ liesetje: De wilde detectives van Roberto Bolaño

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Welkom terug. En van mij mag je gerust Kids schrijven. Elk zijn goesting. :-)

    BeantwoordenVerwijderen