zondag 13 maart 2011

Grmmbll!!!!!

-"Ik heb slecht nieuws" zei ze aan de telefoon!
  Stilte
  "Ik voel me niet zo lekker! Morgen zal het niet gaan!"
  Pauze
  "En jij bent stand-by"
  Slik
- "Ok dan" zei ik, "Veel beterschap!"
  Grmmblll!!!!!

De vorige weken waren druk. Ook de volgende weekends beloven druk te worden. Dit weekend stond er niets gepland. We waren gisteren met Protteman naar de fun geweest. Eindelijk die bons van zijn verjaardag gaan inwisselen. De kleine gangster was met een hemelsbrede smile naar buiten gewandeld. Onze jongste ging de "Klone Wars" nog eens helemaal naspelen. Konijn was enkele kledingbons gaan inwisselen. Vandaag ging ze de ganse dag spelen (paraderen that is) in haar nieuwe kleren.  Ik keek er naar uit om nog eens een dag de gitaar uitgebreid ter hand te nemen.

Maar collega X is ziek.
No lazy sunday.
Ook de Jazz op zondag zal in het water vallen. Geen Opatuur in De Centrale vanavond (Kristof Roseeuw op contrabas en Christian Mendoza op piano).

Als troost over de middag dan straks maar even met Lieve Joris (Terug naar Kongo) naar leescafé "de droge coo".

Zeg nu zelf, lezen met zicht op zee er zijn ergere dingen dan dat!

7 opmerkingen:

  1. Gans uwe zondag naar de zak voor zo een (grrrr!) karottentrekkerke!
    Ik zou het hem of haar teruglappen, hoe weten!
    Nem!
    (ondertussen ben ik jaloers van dat zeezicht en al)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De meeste mensen gaan net halfziek werken om hun collega's toch maar niet extra te belasten. Maar blijkbaar heb jij een ander soort collega.

    Ik ben ervan overtuigd dat men oogst wat men zaait. Want wie zal uiteindelijk nog bereid zijn om deze collega uit de nood te helpen als het ooit nodig is?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Inderdaad het zijn altijd dezelfde. Ook bij ons een ongeschreven regel dat als je je laat vervangen in het weekend je al flink ziek moet zijn. Helaas mijn collega in kwestie heeft zelfs geen ziektebriefje binnen gebracht.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ach met Lieve Joris naar t café is toch wel een cadeautje.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @ Anneeke. Helemaal mee eens! Een schitterende madam die Lieve Joris. Heeft met Mali blues en De poorten van Damascus al voor menig leesplezier gezorgd. Ook de reisverhalen (als we zo al kunnen noemen) van Paul Theroux zijn verslavend.

    BeantwoordenVerwijderen